Czytaj codziennie Gazetę grodziską. Pismo Gazeta grodziska dostarcza najaktualniejszych informacji. Na stronie gazeta-grodziska.pl nic ciekawego nie znajdziecie:(










Dziś jest roku, imieniny Ryszarda i Romualda
 


Wiadomości z Powiatu Grodziskiego


GMINY


Baranów


Brwinów


Grodzisk Mazowiecki


Jaktorów


Milanówek


Podkowa Leśna


Pruszków


Żabia Wola

Oprogramowanie na zamówienie

TEMATY


Aktualności


Ciekawostki


Edukacja


Finanse


Komunikacja


Kultura


Obok nas


Organizacje


Prognoza pogody


Samorząd


Sport


Środowisko


Zdrowie


Wybory 2011

Jaktorów


MAPY i PLANY


Grodzisk Mazowiecki

Oprogramowanie na zamówienie

Rozkłady jazdy


Rozkład KM1


Rozkład WKD


Rozkład SKM S1


Rozkład SKM S2


PKS Grodzisk - linie podmiejskie


Komunikacja miejska w Grodzisku


Kominikacja miejska w Milanówku

network tools

Prognoza pogody

Pogoda w Grodzisku Mazowieckim

Grodzisk Mazowiecki


Zdrowie
Oddział SOR - dlaczego nie działa?
08-02-2007, 09:59:00

Służba zdrowia przeżywa ostatnio wielką mobilizację w nieustającym kryzysie. Trzeba ratować najważniejsze szpitale, oddłużyć te najbardziej zadłużone, ale i najbardziej potrzebne. Kolejne reformy służby zdrowia niewiele dały.

Minister Zdrowia przeznaczył 150 mln na proces oddłużania szpitali (długi kliniki we Wrocławiu to 200 mln). Sytuacja poważna i smutna. Minister mówi – Potrzebne jest mądre zarządzanie! Trudno jednak zarządzać wieloletnim długiem, zwłaszcza tam gdzie szpitale borykają się z warunkami socjalnymi. Są jednak placówki, które przynoszą zyski i z długów wyszły, jak ta w Zakopanem. Ale takich jest niewiele.

Pomimo długów, szpitale chcą się rozwijać, oferując nowe usługi, na które aktualnie jest zapotrzebowanie. Taką usługą są obecnie oddziały SOR. Wiele szpitali je uruchomiło, ale funkcjonowanie SOR-ów to olbrzymie koszty. Dyrektorzy liczą na zakup tych usług przez NFZ, ten jednak zakupuje od szpitali usługi w oparciu o dane demograficzno-epidemiologiczne danego terenu i na określony czas, dlatego za tę samą usługę płaci różnie. Budżet NFZ planowany i rozdysponowywany jest na cały rok. W obecnym roku oddział mazowiecki NFZ dysponuje kwotą 6 111 mln zł.

Rzecznik NFZ - Jerzy Serafin mówi - Jeśli w ciągu roku otworzymy jakiś szpital lub dużą jednostkę diagnostyczną np. SOR, to jest olbrzymi problem, z czego ją sfinansować. Szpital Zachodni nie jest jedyny, który ma tego typu problemy w skali kraju. Pani Płukis – otwierając nowy rodzaj świadczeń, robi to na własne ryzyko. Podpina się do aktualnego trendu, jakim jest otwieranie SOR-ów, powinna jednak mieć priorytety i wyważyć swoje działanie między ważnością trendu, a możliwościami finansowymi. Sytuacja oddziału SOR w Grodzisku zwraca jednak uwagę na ogólny problem.

Ale swoje racje ma także Dyrektor Szpitala Zachodniego – Krystyna Płukis.

Rozmowa z Dyrektor Szpitala Zachodniego – Krystyną Płukis

Obiektyw: Dlaczego, pomimo tego, że Szpitalny Oddział Ratunkowy został otwarty w grudniu, do tej pory jeszcze nie działa?

Krystyna Płukis: No właśnie – to dobre pytanie? Otworzyliśmy uroczyście SOR 20 grudnia, aby pokazać, że jesteśmy gotowi do przyjęcia pierwszych pacjentów od 1 stycznia 2007 r. Niestety, nie mogę uruchomić oddziału za proponowaną przez NFZ stawkę 5700 zł za gotowość dobową. Funkcjonowanie tego oddziału o takim standardzie – bardzo nowoczesnym, z 11 łóżkami monitorowanymi, 2 salami operacyjnymi - związane jest z kosztami. W mojej ocenie 10 tys. zł. jest adekwatną stawką, jaką powinniśmy otrzymać, by ustrzec się zadłużenia.

O: To dlaczego zdecydowała się Pani otworzyć SOR, nie mając pewności, czy będą na to pieniądze?

K. Płukis: I tu jest sytuacja paradoksalna, bo żeby wziąć udział w konkursie czy też w rokowaniach, musiałam przygotować oddział, wyposażyć go, tak, aby spełniał wszystkie wymagania sanitarno-techniczne, uzyskać rejestrację oddziału u Wojewody, zatrudnić personel. Wytyczne NFZ zobowiązują jednostkę do wykazania, na podstawie złożonych dokumentów, że SOR spełnia te wymagania. NFZ, przed ogłoszeniem konkursu lub rokowań dla nowo powstającego oddziału, przyjeżdża i kontroluje stan zatrudnienia, wyposażenia oddziału i jego stan sanitarno-techniczny. Bez tych czynności nie ma mowy, aby oferta nasza była w ogóle rozpatrywana. Jednym słowem, szpital otwierając nową działalność, musi najpierw go wyposażyć, zatrudnić ludzi i czekać z nadzieją, bo pewności nigdy nie możemy mieć, że NFZ zechce nasze usługi kupić. W ten sposób od trzech lat uruchomienie każdego oddziału, bloku operacyjnego oraz innych komórek medycznych przez pierwsze trzy miesiące ich działalności przynosiło szpitalowi straty nie do odrobienia. Nowy szpital nie ma żadnej ochrony państwa w tym zakresie, jest traktowany na równi z innymi szpitalami, a czasami gorzej.

O: Zamknięte koło...?

K. Płukis: NFZ więcej nie może zaoferować. W ubiegły czwartek odbyła się sesja Rady Powiatu. Zgłosiłam do porządku obrad kwestię SOR. Uchwalono stawkę 9000 i zwrócono się do NFZ o ponowne rozpatrzenie sprawy. Dostaliśmy taką samą odpowiedź. Interweniowałam u ministra zdrowia Zbigniewa Religi – obiecał się zająć się sprawą. Mam dużą nadzieje, że z pozytywnym skutkiem. Rozmawiałam też z Panią Alicją Olechowską z PO, która obiecała interweniować u Pana Andrzeja Sośnierza, by Szpital Zachodni został tu inaczej potraktowany. Sprawa jest w toku.

O: A co będzie w sytuacji, gdy nie otrzyma Pani żądanych pieniędzy? Co się stanie z oddziałem, który już powstał?

K. Płukis: Nie mogę przyjąć proponowanej przez NFZ stawki. I jeśli nie zdobędę pieniędzy, będę zmuszona zamknąć oddział, chyba że organ założycielski wyda mi takie polecenie. Z pewnością je uszanuję, lecz decyzja ta będzie wiązała się z pokryciem strat przez powiat, który nie ma możliwości prawnych ani faktycznych (finansowych) na ten cel.

O: No, ale już poszły za nim koszty wyposażenia, zatrudnienia personelu... Na marne?

K. Płukis: Mniejszą stratą finansową jest zamknięcie oddziału, niż jego uruchomienie, bo już i tak szpital boryka się z kłopotami finansowymi. Od samego początku proponowane przez NFZ stawki są zaniżone w stosunku do faktycznych kosztów, jakie ponosimy. W dodatku co roku przekraczamy limity świadczeń medycznych, za co nie otrzymujemy dodatkowych środków. Dotyczy to kilku milionów złotych. Dlaczego lepiej potraktowano Szpital Bielański i przyznano im stawkę dobową dla SOR w wysokości 9 950 zł, a Szpitalowi Zachodniemu zdecydowanie mniej, mimo że mamy większą liczbę łóżek w SOR, dwie sale operacyjne, a nie jedną i również obsługujemy podobną liczbę mieszkańców?

O: A co się dzieje z zatrudnionymi osobami? Przecież musi im Pani płacić, mimo że oddział nie funkcjonuje!

K. Płukis: Na razie pracują na innych oddziałach. Szpital bardzo ich potrzebuje.

O: Ile kosztował SOR – sprzęt, zatrudnienie ludzi? I jak długo trwały przygotowania otwarcie SOR-u?

K. Płukis: Przygotowania do otwarcia Szpitalnego Oddziału Ratunkowego trwały kilka lat. W pierwszej kolejności należało otworzyć oddziały łóżkowe i blok operacyjny z Oddziałem Anestezjologii i Intensywnej Terapii. Bez zabezpieczenia w łóżka szpitalne, na które przekazywani są pacjenci z SOR do dalszego leczenia i uruchomienia sal operacyjnych, nie można było otworzyć Szpitalnego Oddziału Ratunkowego. Dzisiaj bezpiecznie możemy przyjmować pacjentów z wypadków drogowych, katastrof lub pacjentów potrzebujących nagłej pomocy ratującej życie. Całkowity koszt robót budowlano – montażowych, zakup sprzętu na wyposażenie Szpitalnego Oddziału Ratunkowego wyniósł około 8 mln zł. Aż żal, że z powodu braku środków finansowych Oddział stoi pusty.

O: To kto weźmie odpowiedzialność za już poniesione koszty?

K. Płukis: Kto? – Państwo!

O: SOR wymaga lądowiska dla helikopterów – Czy takie jest w Grodzisku?

K. Płukis: Miejsce na lądowisko jest dawno wyznaczone, jest częścią prowadzonej budowy inwestycji. Lecz jego wykonanie wymaga środków finansowych, które powinniśmy otrzymać jeszcze w tym roku (!!!???). Lądowisko jest integralną częścią Szpitalnego Oddziału Ratunkowego.

O: Czy stan karetek jest wystarczający, aby podtrzymać standard SOR?

K. Płukis: Posiadamy trzy własne karetki oraz samochód do przewożenia krwi. Wszystkie zostały zakupione dzięki pomocy finansowej władz powiatu, największych lokalnych sponsorów - Polfa, Danfoss. Dzisiaj są wykorzystywane przez 24 godziny do transportu naszych pacjentów przewożonych do innych szpitali na konsultacje i badania na nasz koszt. Wszystkie karetki spełniają obowiązujące wymagania i standardy.

O: Czy zamierza Pani otworzyć Pogotowie Ratunkowe? Już od dawna Pani o tym mówi. Jeśli tak - to kiedy? I czy usprawniłoby to sytuację ratownictwa medycznego na naszym terenie?

K. Płukis: Od dwóch lat jesteśmy gotowi do uruchomienia własnego Pogotowia Ratunkowego. Niestety z przyczyn obiektywnych niezależnych od nas kontrakt na usługi z zakresu Ratownictwa Medycznego otrzymało Pogotowie prywatne. Pod koniec tego roku ponownie złożymy naszą ofertę do konkursu, który tym razem będzie ogłaszał Wojewoda. Mamy nadzieję, że tym razem zostaniemy uwzględnieni, chociażby z powodu obecności Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w Szpitalu. Własne pogotowie ratunkowe wraz z Szpitalnym Oddziałem Ratunkowym i lądowiskiem stanowi najlepsze zabezpieczenie Ratownictwa Medycznego na terenie powiatu grodziskiego. Koordynacja działań ratowniczych jest w jednym ręku (jednostce) odpowiedzialność jest nie rozmyta, o efektywności nie wspomnę.

O: Dziękuję za rozmowę

Rozmawiała Elżbieta Tryburcy


Email


Czytaj także:
dodaj komentarz
powrót


Komentarze
Gość: maja | 16-02-2010, 14:59


z jakiej racji zamykają oddział ratunkowy dla dzieci. przecież pacjent z wypadku wieziony jest na łóżku z karetki. jest przykryty kocem, więc dzieci nie widzą w jakim jest pacjent stanie!!!!!!
Gość: "...o efektywności nie wspomnę..." | 15-02-2007, 20:17


pięknie, ale zeby zapisac kogos do kardiologa, kogos po raz pierwszy, nie ma szans. Zapisy byly jednego dnia i to tylko dla tych co juz sie leczyli w tym "przybytku zdrowia', dla nowych pacjentow.... nie ma szans. Ponoc tak jest w kazdym szpitalu. Wiec kto powinien wisiec? Pani lukis, NFZ, ZUS, Religa?????? A moze nasze wspaniale Kaczorki? Co jest do jasnej cholery? Place skladki od ponad 35 lat. Za ta kase to dzis bym mogl sie leczyc w prywatnej lecznicy w Szwajcarii. A teraz nie mam szans dostac sie do pier...go kardiologa bo skierowanie mam z 3 stycznia???????? Chore to wszystko. Moze szkoda, ze Niemcy przegrali te wojne? dzis nazywalbym sie Martin a nie Marcin, a lekarze skakali by naokolo mnie jak malpki w cyrku.. szok. Kaczory na Madagaskar wont!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gość: z innej beczki | 15-02-2007, 20:10


SOR na tym terenie jest naprawde potrzebny. To nie ulega zadnej kwiestii. Jednak poczynania pani Plukis przechodza wszelkie wyobrazenia. Panie Starosto! Moze zastanowi sie Pan nad tym co wyrabia ta pani i za co Pan wezmie odpowiedzialnosc? Czy ktos w tym powiecie umie liczyc i przewidywac????????????? I na kogo glosowaly te wszystkie barany? Pozdrawiam zdrowo myslacych!
Gość: ... | 15-02-2007, 20:02


jednak nie doczekaliśmy się odpowiedzi od pana Riemera na ten temat, bo właśnie On ma najlepszy osąd na ten temat, a szkoda..... Jak dziś sprawdzałem, kontrakt Szpitala Zachodniego w Grodzisku został unieważniony...... 8 mln PLN poszło w błoto........ Narcyzm pani Płukis warto zgłosić do księgi rekordów Ginesa!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skandal, i tyle..................
Gość: Tiga | 09-02-2007, 22:30


No tak, ale mamy już Sor. Byłam nawet na uroczystym otwarciu w gudniu... Nie mamy co tu już płakać nad rozlanym mlekiem . Teraz lepiej pomyśleć co zrobić z takim fantem. A wy tu tylko krzyczycie...rozsądku trochę! Nasza narodowa zła cecha to gadulstwo a pracy wcale. Krytyka ma byc twórcza!
Gość: racja, popieram | 09-02-2007, 22:45


i mam radę. Natychmiast zwolnić panią dyrektor, żeby już dalej w długi szpitala nie ładowała i jeszcze szybciej zatrudnić menagera mądrego, który zrobi porządek. Bo jak ktoś tu napisał juz, są takie placówki w naszej służbie zdrowia, które potrafią nie tylko nie wpędzać się w długi, ale i nawet zarabiać. Trzeba poszukać właśnie kogoś takiego, a mądrych, inteligentnych menagerów nie brak nawet w naszym kraju.
Gość: Tiga.... | 10-02-2007, 00:53


ale jakoś sam(a), nie dajesz żadnych propozycji.... może jakaś podpowiedź? Pozdro.
Gość: oj Tiga..... | 15-02-2007, 20:07


nie wiesz, że NFZ uniważnił ten kontrakt? Tyle kasy poszło się je...ć. Szkoda, że starostwo, które powinno kontrolować tę jednostkę, nie zastanowi sie i nie rozpisze nowego konkursu na menagera z prawdziwego zdarzenia na miejsce pani Płukis!!!!!!! Ile jeszcze pieniędzy pójdzie na fantasmagorie szanownej pani dyr.? I to są nasze pieniądze, nieważne czy pochodzą one z województwa, powiatu, gminy czy od czarta. To NASZA KASA, która się marnuje, idzie do kosza, bo jedna pani sobie coś wymyśla.................
Gość: zonk | 08-02-2007, 23:55


cytat z artykułu, który mówi sam za siebie "...O: To kto weźmie odpowiedzialność za już poniesione koszty? K. Płukis: Kto? – Państwo!..."
Gość: tak.... | 09-02-2007, 00:51


a to PAŃSTWO to Ty i ja, czyli ci, którzy płacą i na ZUS , NFZ i na inne podatki wierne i niezastąpione i jedynie słuszne. a może tak ZUS by przestał być monopolista, a NFZ zredukowal swoje nkadry do niezbednego minimum???????????? hmmmmm, sny i marzenia..............
Gość: popieram......... | 09-02-2007, 00:58


ta piguła pojęcia nie ma o czym gada............ może tak jakiś konkursik na to stanowisko? Ale taki z prawdziwego zdarzenia, a nie po "przyjacielsku'? Co Wy na to? Może dopiero wtedy Szpital Zach. zacznie MYŚLEĆ normalnie?????? cała ta wypowiedź pani dyrektor to skandal i tyle, może by tak NIK na tę placówkę napuścić? Wyszło by pewnie wiele ciekawych spraw
Gość: a może.... | 08-02-2007, 22:16


jakiś lekarz, który widział ten super SOR wypowie się czy naprawdę kosztować tyle powinien, czy ma wszystko co trzeba (no, oprócz lądowiska i karetek) i czy ta kasa, której żąda pani dyr. jest adekwatna do tego całego bałaganu??
Gość: Jerzy Serafin powiedział dobrze: | 08-02-2007, 21:51


"Pani Płukis – otwierając nowy rodzaj świadczeń, robi to na własne ryzyko. Podpina się do aktualnego trendu, jakim jest otwieranie SOR-ów, powinna jednak mieć priorytety i wyważyć swoje działanie między ważnością trendu, a możliwościami finansowymi." N o to skoro rzecznik NFZ-tu tak twierdzi, to mam nadzieję, że w razie kolejnego szaleństwa pani Płukis w postaci nowego TRENDU jakim ma być pogotowie rat. to podtrzyma swoje zdanie.
Gość: melo | 08-02-2007, 19:26


Wszyscy piszecie mając w głowie prawidłowy schemat: szpital zachodni jest po to by leczyć, taka jest jego funkcja. Otóż nie. On jest po co innego. Nie po to, by leczyć ludzi. A po co, to musielibyście zapytać Aama Struzika powiesiwszy go uprzednio głową w dół nad ogniskiem. Trzeba też sobie odpowiedzieć na pytanie dlaczego PSL wygrywa bez przerwy wybory samorządowe na Mazowszu. Skąd partia ta bierze pieniądze na kampanie i różne wydatki oraz na szereg innych pytań, które wszystkie łączą się bezpośrednio ze szpitalem zachodnim i miastem Grodzisk Mazowiecki. Jeśli dalej myślicie, że władza w tym mieście bierze się z wyborów to życzę wam szczęścia.
Gość: . | 08-02-2007, 18:54


Ot i hipokryzja władzy -uroczyste otwieranie przedwyborcze SOR, a po wyborach całkowita olewka!
Gość: obywatel | 08-02-2007, 17:31


To rzeczywiście jest wszystko chore i wymaga radyklnego leczenia. Sądzę, że to leczenie trzeba zacząć od samej góry, tj. od solidnej terapii braci bliżniaków, później ministra Religi , itd., skończywszy na Pani dyrektor szpitala zachodniego i jej personelu. Cholera, trzeba wreszcie przyjąć jakieś zasady i opracować nowy system, bo inaczej to wszysto się rozwali, lekarze i pielęgniarki wyjadą za granicę, a my wrócimy do leczenia ziołami, jak przed wiekami. Trzeba żeby wreszcie ktoś zrozumiał, że to jest poważna choroba, grożąca totalnym zawałem. Nie chcę się wdawać w dywagacje, czy wydano bez sensu 6 czy 7 mln bez sensu, bo tu są wydawane miliardy bez sensu, a ja, jako osoba uczciwie płacąca wszystkie składki ZUS i podatki, jestem zmuszona do płacenia wszystkich usług medycznych. Muszę płacić bo nie zarobiłbym na te skłądki, stojąc w tych beznadzijnych i długich kolejkach, żeby ktoś z łaski mnie przyjął. To są prawdziwe problemy do rozwiązania, a nie idiotyczne rozwiązywanie WSI i tworzenie w to miejsce kolejnej durnej instytucji. Ludzie, spójrzcie prawdzie w oczy i przestańcie liczyć na cuda jakie wam obiecują oszołomy w postaci Kaczorów i innych Pisowców.
Gość: Spycholandia | 09-02-2007, 08:14


obywatelu , ty sie nie czepiaj Kaczorów i nie uprawiaj spycholandii , bo im nic do balaganów tworzonych przez lokalne wladze i ich podrzędne jednostki!
Gość: hmmmm | 09-02-2007, 12:15


ot, kaczuszka jakaś się odezwała, brawo, brawo, całkiem "zdrowo" myślisz
Gość: efektywność | 08-02-2007, 14:40


"Od dwóch lat jesteśmy gotowi do uruchomienia własnego Pogotowia Ratunkowego. Niestety z przyczyn obiektywnych niezależnych od nas kontrakt na usługi z zakresu Ratownictwa Medycznego otrzymało Pogotowie prywatne." - ciekwe jakie były to "niezależne" przyczyny? "Własne pogotowie ratunkowe wraz z Szpitalnym Oddziałem Ratunkowym i lądowiskiem stanowi najlepsze zabezpieczenie Ratownictwa Medycznego na terenie powiatu grodziskiego", - ale jakoś ani SOR nie działa, lądowiska nie widać i "o efektywności nie wspomnę" szczególnie w działaniu sprawnym szpitala. Ktoś powiedział ładnie, że myślenie jest jedyną czynnością w życiu człowieka, która nie boli i nie powinna sprawiać wysiłku. Oj biedna musi być Pani Dyrektor, bo i zmęczona i bardzo obolała być musi.
Gość: Pogotiw Ratunkowe w szpitalu zach. | 08-02-2007, 12:38


jak twierdzi pani Plukis, ma trzy karetki w szpitalu w tym jedna do przewozenia krwi (jak pamietam to cienkas, ktory w pogotowiu nie ma nic do roboty - to zostaja dwie), ktore sa wykorzystywane do przewozu pacjentow. To w przyszlym pogotowiu beda jeszcze jezdzily do wypadkow i wezwan??? Czy szanowna pani kupi sobie nowe? Moze od pana Riemera, co? Ale chyba nie byloby pani stac na takie wypasy, pani dyrektor. A moze tak wroci Pani skad przyszla? moze pan Lapinski zalatwi Pani posadke piguly w jakims wiejskim osrodku? ale skoro nie sprawdza sie pani jako dyrektor to moze i jako pigula nie bardzo? Gorzkie to slowa, ale chyba prawdziwe, niestety.
Gość: taaaak... | 08-02-2007, 12:20


"Posiadamy trzy własne karetki oraz samochód do przewożenia krwi. Wszystkie zostały zakupione dzięki pomocy finansowej władz powiatu, największych lokalnych sponsorów - Polfa, Danfoss".... a teraz te firmy chyba żałują że podarowały te karetki. Jak ktoś już powiedział niedawno w Obiektywie, to "zabytki", nie karetki, które częściej jeżdżą na lawetach niż o własnych siłach. No i jeszcze jedno. Skoro na ROR nie ma kasy to jeszcze pogotowia się zachciewa? A może zacząć od tego, że my, pacjęci będziemy mieli sprawny i "skoordynowany" dostęp (BEZPŁATNY, W RAMACH UBEZPIECZENIA, a nie za dodatkową kasę) do lekarzy, którzy zapewne nie mają wiele do robopty skoro SOR nie wypalił, a oni z tego właśnie oddziału biorą niezłą kasę już trzeci miesiąć? Paranoja jakaś i tyle.
Gość: a co do karetek... | 08-02-2007, 13:48


szpitalnych, hehehehe, sami zobaczcie http://www.szpitalzachodni.pl/galeria_kolekcje.php?action=szczegoly&galeria_kolekcje_id=4 , a najlepsze jest ostatnie zdjątko, to chyba nie jest szpitalna karetka?
Gość: ale fajnie.... | 08-02-2007, 22:06


pani dyrektor otwiera uroczyście SOR i zamiast pokazać swoje super karetki to na podjeździe stała kareta pogotowia z grodziska, i to JAKA!!! ale numer,
Gość: Polecam galerię z linku ...a co do karetek | 09-02-2007, 08:40


Co chodzi o galerię to dobrze ,ze są dowody w postaci wizerunków osób odpowiedzialnych za marnotrastwo publicznej kasy.Sama elitka . To zdjęcię z napisem SOR dla 300 000 mieszkańców -to jest dobre . Pan RYś.MIś(TYM) sie rozkręcił więc może nagra komedię o naszym szpitalu zach.
Gość: Pacjent SZ | 08-02-2007, 12:18


O święta naiwności pani Dyrektor - sam pan Religa się tym zajmie! Facet ma na głowie szpital we Wrocławiu i ileś tam najbardziej zadłużonych, MOŻE DOBRY KURS ZARZĄDZANIA BY SIĘ PANI PRZYDAŁ, a nie obraczanie odpowiedzialnością wszystkich z wyjątkiem SIEBIE SAMEJ. Bezradność nie jest dziś dobrze widziana...
Gość: popieram!!! | 08-02-2007, 12:23


w 100%...
Gość: nie Religa a marszałek | 08-02-2007, 12:24


województwa się pewnie tym zajmie. P. Struzik jakoś dziwnie popiera te wszystkie "wydatki" naszego szpitalika, ciekawe dlaczego?
Gość: lepiej nie | 08-02-2007, 12:40


bo jak szpitalem zach. zajmie się Religa to już całkiem go rozwali, tak jak skutecznie rozwalił całą służbę zdrowia w naszym chorym kaczym kraju!!!
Gość: no tak..... | 08-02-2007, 12:09


o czym ta kobieta mówi? Jestem w szoku. Długi pogłębia na "własny" rachunek, które pokrywać ma przynajmniej w części powiat (czyli MY), a tu niefrasobliwie otwiera się nowa beczka bez dna. No i jeszcze ciekawostka:"Własne pogotowie ratunkowe wraz z Szpitalnym Oddziałem Ratunkowym i lądowiskiem stanowi najlepsze zabezpieczenie Ratownictwa Medycznego na terenie powiatu grodziskiego. Koordynacja działań ratowniczych jest w jednym ręku (jednostce) odpowiedzialność jest nie rozmyta, o efektywności nie wspomnę." - no ale lądowiska nie ma i chyba szybko nie będzie, a o sprawnej koordynacji pracy szpitala niech wypowiedzą się najlepiej ci, którzy czekają na wizytę u specjalisty "ruski" miesiąc. Życzę p. dyrektor dalszego samozadowolenia za nasze pieniądze!!!
Gość: "odpowiedzialność jest nie rozmyta," | 08-02-2007, 12:15


hmm, jasne, bo odpowiedzialność za niefrasobliwość będzie rozmywał w kolejnym budżecie powiat, tyle, że za naszą, podatników kasę. Ale prawdziwego winowajcy jak widać nie ma.... i .... nie będzie. A Ty płać coraz wyższe podatki, bo szpital znowu wymyślił sobie nową zabawkę. Fuj
Gość: ON | 08-02-2007, 12:08


Ludzie, czy ja dobrze czytam? 7 mln złotych naszych pieniędzy na wyposażenie oddziału, który ma zostać zamknięty? I nie ma odpowiedzialnych? I nic nie można z tym zrobić? Ludzie, macie telefon do Tworek? To trzeba błyskawicznie załatwić! Tu ktoś ma ostrą chorobę psychiczną! Może ja???
Gość: błąd!!! | 08-02-2007, 12:11


nie 7 a 8 milionów przy i tak sporych długach jakie narobił(a) szpitalna mądrość i krynica wiedzy. a do Tworek to raczej decydenci, którzy pozwalają na coś takiego!!! Skandal i tyle
Gość: co to za różnica??? | 08-02-2007, 12:57


milion w tą czy w tamtą? Sam gabinecik ordynatora i jego sekretarki na tym oddziale "widmie" kosztowały małą fortunkę.
Gość: obłęd... | 08-02-2007, 14:17


popatrzyłem sobie na jedno tylko zamówienie tego Szpitala dotyczące materiałów biurowych. Kupują ponad 21 tys. różnych kopert m.in. Pewnie będą pisać do Religi..... zresztą sami zobaczcie co tam jest pozamawiane. Acha, i w dziale "zamówienia i przetargi" pracuje w tym szpitalu 4 osoby. x 4 pensje, x 4 zus-y, x 4 premie, x 12 miesięcy...itp. itd. A to tylko jeden dział. Każdy ordynator ma sekretarkę zapewne i tak dalej. Może by tak zacząć zarabiać na oszczędnościach? http://www.szpitalzachodni.pl/zamowienia_zasoby/plik_1_20070205152715_445.pdf
Gość: teczki też... | 08-02-2007, 22:02


rzeczywiście, tych teczek to oni też tam nakupowali, od groma i ciut ciut... pewnie będą gromadzić w nich haki na różnych niewygodnych, a pomoże im słynny Antek Policmajster (czyt. Maciarewicz), a długopisów, flamastrów będą też mieli kilka setek, starczy na spooooro pisania, gratulacje. Jak sobie popatrzyłem na to zamówienie to łapy mi opadły. Szok


Milanówek
  W najbliższym czasie

08-02-2012
 Genotyp - instala...
Genotyp - instalacja/malarstwo – wystawa twórczości Małgorzaty Serwatki-Kopacewic
Data:08-02-2012
Podkowa Leśna

Artystka zajmuje się wszelkimi formami przekazu plastycznego. Brała udział w wielu wystawach w Polsce oraz za granicą – m.in.  w Niemczech, USA i Wielkiej Brytanii. W latach 2003-2007 była kuratorem promocyjnej Galerii Autorów, od 2007 – galerii K87 w Milanówku. W Stowarzyszeniu Fabryka Sztuki działa od 2001 roku, jest jej współzałożycielką, posiadającą numer członkowski 1. Była organizatorem i inicjatorem większości wystaw i akcji Stowarzyszenia.
Pałacyk Kasyno ul. Lilpopa 18, wstęp wolny!

09-02-2012
 Między Nadarzynem...
Między Nadarzynem a Damaszkiem...
Data:09-02-2012
Nadarzyn

Między Nadarzynem a Damaszkiem...

Rozpoczęcie:18:30
 Spotkanie autorsk...
Spotkanie autorskie z Panią Alicją Szafrańską autorką książki "Grodzisk Mazowiecki w pamięci za
Data:09-02-2012
Grodzisk Mazowiecki

Spotkanie autorskie z Panią Alicją Szafrańską autorką książki "Grodzisk Mazowiecki w pamięci za

Więcej...
Rozpoczęcie:18:30
10-02-2012
 Magia dla początk...
Magia dla początkujących
Data:10-02-2012
Milanówek

Społeczne Liceum Ogólnokształcące Nr 5 w Milanówku oraz Against Gravity
Zapraszają na "Spotkania Geograficzne i Akademię Dokumentu 2011/2012"
Akademia Dokumentu to program edukacyjny kierowany do młodzieży licealnej w całości oparty na filmach dokumentalnych.
Magia dla początkujących, reż. Jesse McLean, USA 2010
Miejsce: Społeczne Liceum Ogólnokształcące Nr 5 w Milanówku, ul. Fiderkiewicza 41


Więcej...
Rozpoczęcie:19:00
 Koncert walentynkowy
Koncert walentynkowy
Data:10-02-2012
Otrębusy

Koncert walentynkowy

Więcej...
Rozpoczęcie:19:00
11-02-2012
 Edukatorzy
Edukatorzy
Data:11-02-2012
Pruszków

Edukatorzy

Rozpoczęcie:17:00
 Brawurowy karnawa...
Brawurowy karnawałowy koncert przebojów operetkowych i operowych
Data:11-02-2012
Podkowa Leśna

Maria Sarna – sopran, Robert Cieśla – tenor, Ewa Seroka – fortepian

Pałacyk Kasyno, ul. Lilpopa 18

Bilety: 20 zł normalne / 15 zł ulgowe


Rozpoczęcie:18:00
 Niebieskie? Zielo...
Niebieskie? Zielone? Czarne?
Data:11-02-2012
Książenice

Niebieskie? Zielone? Czarne?

Rozpoczęcie:19:00
12-02-2012
 Stoliczku, nakryj...
Stoliczku, nakryj się!
Data:12-02-2012
Otrębusy

Stoliczku, nakryj się!

Więcej...
Rozpoczęcie:11:00
 Tryptyki francusk...
Tryptyki francuskie - Foto-Grafia Wernisaż wystawy Jarosława Tomasza Kłosa.
Data:12-02-2012
Podkowa Leśna

Wernisaż wystawy Jarosława Tomasza Kłosa. Piosenki Ch. Aznavoura, G. Becauda, J. Brela, E. Piaf,  A. Osieckiej oraz utwory  A. Piazzolli  po francusku śpiewa Ewa Kabsa.
Akompaniament: Michał Załęski
Galeria Kasyno, ul. Lilpopa 18. Wstęp wolny!


Rozpoczęcie:17:00
 Koncert walentynkowy
Koncert walentynkowy
Data:12-02-2012
Grodzisk Mazowiecki

Koncert walentynkowy

Więcej...
Rozpoczęcie:18:00
 Koncert Edyty Gep...
Koncert Edyty Geppert w ramach Saloniku z Kulturą
Data:12-02-2012
Milanówek

Zapraszamy Państwa na kolejną odsłonę "Saloniku z Kulturą". Tym razem dla naszej publiczności zaśpiewa Edyta Geppert.
Koncert Edyty Geppert to znakomita okazja do spotkania z jej niezwykłym kunsztem interpretatorskim i z tak rzadką już dziś umiejętnością budowania kontrastowych nastrojów - piosenki liryczne są zderzane z dramatycznymi, a dramatyczne - z zabawnymi, tzw. kabaretowymi reprezentowanymi przez teksty klasyka gatunku, Mariana Hemara.
Szczegółowe informacje i rezerwacje biletów w sekretariaci MCK lub pod numerem telefonu 22 758 32 34.Bilety w cenie 50 zł i 40 zł.
Milanowskie Centrum Kultury, ul. Kościelna 3


Rozpoczęcie:19:00
16-02-2012
 Nosferatu - symfo...
Nosferatu - symfonia grozy
Data:16-02-2012
Grodzisk Mazowiecki

Nosferatu - symfonia grozy

Rozpoczęcie:19:00
17-02-2012
 V Powiatowy Konku...
V Powiatowy Konkurs Ortograficzny
Data:17-02-2012
Milanówek

V Powiatowy Konkurs Ortograficzny "O Złote Pióro Starosty" pod honorowym patronatem Burmistrza Miasta Milanówka
Miejsce: Zespół Szkół nr 2, im. Gen. J.Bema, ul. Wójtowska 3


Rozpoczęcie:10:00
 Wietnam i Birma -...
Wietnam i Birma - Dryfując między czasem a przestrzenią
Data:17-02-2012
Milanówek

Społeczne Liceum Ogólnokształcące Nr 5 w Milanówku oraz Against Gravity
Zapraszają na "Spotkania Geograficzne i Akademię Dokumentu 2011/2012"
Akademia Dokumentu to program edukacyjny kierowany do młodzieży licealnej w całości oparty na filmach dokumentalnych.
Wietnam i Birma - Dryfując między czasem a przestrzenią – Tomasz Murzyn
Miejsce: Społeczne Liceum Ogólnokształcące Nr 5 w Milanówku, ul. Fiderkiewicza 41


Więcej...
Rozpoczęcie:19:00
Więcej wydarzeń...
  Kursy walut

Money.pl - wiadomości, notowania, giełda, kursy walut
NBP 2012-02-07
USD 3,1806 -0,87%
EUR 4,1818 -0,05%
CHF 3,4633 -0,18%
GBP 5,0338 -0,31%
Brwinów
  LOGOWANIE

login:
hasło:
zapamiętaj mnie
| dodaj do ulubionych | ustaw jako startową | napisz do nas | prawa autorskie | regulamin | reklama | redakcja | mapa serwisu |
Copyright 2005-2010 TWIS Obiektyw - Baranów, Brwinów, Grodzisk Mazowiecki, Jaktorów, Milanówek, Nadarzyn, Podkowa Leśna, Pruszków